dissabte, 27 de desembre del 2008

Bon Nadal ibon 2009!!


Potser escric aquestes ratlles una mica tard. Què hi farem! Estava gaudint del Nadal i del Sant Esteve. A més, les escric perquè aquests últims dies he sentit una certa moda o corrent d'opinió contràries a les festes de Nadal, tot justificant la seva posició amb arguments com l'excés de consumisme que envolta aquests dies. Doncs, ja m'ho permetreu, però a mi les festes de Nadal m'agraden. Són dies que que et retroves amb la família amb qui, sovint per les presses del dia a dia, no tens l'ocasió de parlar amb calma, d'explicar els teus projectes personals i professionals i saber els seus, d'intercanviar opinions, punt de vista, anècdotes i rialles.

M'agrada veure el concert de St. Esteve de l'Orfeó Català al Palau de la Música i sentir el Cant de la Senyera, m'agrada escoltar poemes que reciten a l'esglèsia romànica de Vilabertan quan anem a la missa del gall, m'agrada que durant un parell de setmanes, en comptes de dir "bon dia", diguem "bon nadal i bon any" o "bones festes".

No m'escapo de parlar del consumisme. Segurament és cert que tota la festiviat religiosa, en certa mesura s'ha perdut una mica (això depèn de cada família), però vaja, diríem que, en general, l'aspecte religiós ha passat a un segon terme. Per les festes nadalenques es consumeix. Jo penso que es consumeix per fer detalls i regals a la gent que estimes i que aprecies. És cert que l'estima cap a una persona no es demostra amb un regal material, però, sincerament, el fet que una persona pensi en tu aquests dies, encara que sigui per fer-te un regal, és un fet entranyable i a valorar.

I em permeto suggerir un petit exercici per aquells que diuen que el Nadal és tant terrible: que mirin per un segon la cara d'un nen quan destapa la manta del tió, o veu arribar els reis d'orient a la seva ciutat.

A tots, molt bones festes i un 2009 ple de salut, somriures, èxits i prosperitat!!