dilluns, 17 de març del 2008

TV3, la seva


M'havia proposat no escriure sobre les eleccions. I, de fet, directament, no ho faré. Ara bé, avui agafo un fet que m'ha cridat l'atenció.

Miro les notícies de TV3. Entre altres coses, veig que surt Artur Mas dient que la seva formació és la que que pot defensar més bé els interessos de Catalunya al Congrés de Madrid. Fins aquí bé, res d'especial, res de nou, res de particular ni original. Vaig a l'ordinador i em poso a llegir els diaris digitals i davant la meva sorpresa, veig els titulars que Artur Mas ha fet autocrítica de CiU i que ha fet una crida a la unió de tots els catalanistes (utilitzant el lema "Catalanistes, uniu-vos!!). O sigui que unes declaracions d'aquesta magnitud, a TV3 se li ha arrencat la crosta nacionalista i ha passat a ser la seva, la d'uns quants.

Doncs si TV3 considera que una crida a la unitat dels catalanistes no és pou important per fer-se'n ressò ni al TN migdia ni al vespre, doncs jo en parlo i aprofito per sumar-me a aquesta crida. No pot ser que un mitjà públic sigui utilitzat per qui té el major monopoli de poder des de la instauració de la democràcia, per interessos partidistes tant descaradament. I no exegero. Ho pensen, ho fan i ho admeten ("s'ha d'arrencar la crosta nacionalista..").

El prestigi de la independència dels Telenotícies de TV3 ha estat reconeguda i, de fet, encara viu d'aquest pestigi. M'agradaria que no es perdés aquesta independència i professionalitat, m'agradaria que TV3 tornés a ser la "la teva" i no només la d'uns quants. Ara més que mai.